ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΖΟΡΜΠΑ: «ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ ΣΧΕΤΙΚΟ ΜΕ ΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΗΣ ΤΩΝ ΟΔΩΝ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ- ΣΟΥΛΙΟΥ»

Screenshots_2015-03-19-15-49-09ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ ΣΧΕΤΙΚΟ ΜΕ ΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΗΣ ΤΩΝ ΟΔΩΝ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ- ΣΟΥΛΙΟΥ

Από τους  πρώτους μήνες της διοίκησης του Δήμου Αγίας Παρασκευής από τον Βασίλη Ζορμπά και φυσικά την δημοτική του ομάδα, ένα θέμα που απασχόλησε και αξιολογήθηκε στην συνέχεια, ήταν η κοινοποίηση της εγκεκριμένης μελέτης από την αρμόδια Διεύθυνση του Υπουργείου Μεταφορών η οποία αφορούσε στην διαμόρφωση της νησίδας επί της οδού Χαλανδρίου – Αγίας Παρασκευής και την τοποθέτηση σηματοδοτών στην διασταύρωση της με την οδό Σουλίου.

Αρχές λοιπόν  του 2011, όταν μέσα από το γραφείο Δημάρχου, μου δόθηκε η εν λόγω εγκεκριμένη μελέτη διαπίστωσα ότι ήταν αποτέλεσμα προγενέστερου αιτήματος και προσπαθειών του Δήμου, με σκοπό να τοποθετηθούν στην διασταύρωση σηματοδότες. Οι λόγοι  τους οποίους είχε επικαλεστεί η Υπηρεσία του Δήμου στο αίτημα της, αφορούσαν στο  πλήθος των ατυχημάτων λόγω της  μη τήρησης των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων που ίσχυαν στην περιοχή, από ορισμένους χρήστες – οδηγούς. Ήταν αντιληπτό ότι το θέμα ήταν χρόνων (συγκεκριμένα από το 2005) και ο Δήμος με αυτή την παρέμβαση του τόσο σε υπηρεσιακό όσο και σε πολιτικό επίπεδο ζήτησε την σύνταξη της μελέτης αυτής και το αίτημα διαβιβάστηκε επισήμως το 2009.

Η μελέτη εκπονήθηκε και στην συνέχεια κοινοποιήθηκε στον Δήμο, με αβέβαιο χρονικό προγραμματισμό. Το Υπουργείο δεν το είχε προβλέψει σε  προϋπολογισμό του  στην χρονική φάση της έγκρισης της μελέτης  ενώ από προφορική ενημέρωση, η εργολαβία αυτή δεν είχε την δυνατότητα να εκτελεστεί άμεσα.

Σε πολιτικό επίπεδο, η διοίκηση Ζορμπά έθεσε, όπως και σε κάθε έργο, νέο ή προηγούμενο, το βασικό ερώτημα αν ο νέος σχεδιασμός μεγιστοποιεί τις θετικές επιπτώσεις ή αν θεραπεύει ή έστω ελαχιστοποιεί τις αρνητικές επιπτώσεις. Ωστόσο ήταν αδύνατο να απορρίψει ο κύριος Ζορμπάς μια μελέτη εγκεκριμένη και να το αναγάγει σε πολιτκό ζήτημα μόνο και μόνο επειδή είχε δρομολογηθεί από προηγούμενη διοίκηση, γιατί με την ίδια λογική θα μπορούσε και ο επόμενος Δήμαρχος, εκ του αποτελέσματος, να αρνηθεί την εφαρμογή της.

‘Ηταν ένα τεχνικό έργο με προέχουσα την ανθρώπινη ζωή…

Συνεπώς η σκοπιμότητα της μελέτης αξιολογήθηκε ως απαραίτητη, παρόλου που η ανάγκη της σύνταξης της  είχε προκύψει από την κακή νοοτροπία κάποιων να “στρίβουν το αυτοκίνητο” παράνομα, κλείνοντας  το αντίθετο ρεύμα και χωρίς να λαμβάνουν υπόψη την ενδεχομένως αυξημένη ταχύτητα κίνησης στην αντίθετη ροή.

Μαθαίνοντας όμως μέσα από μέσο κοινωνικής δικτύωσης την ύπαρξη δημοσιεύματος με έναν τίτλο “απειλής” για το έργο αυτό και φυσικά διαβάζοντας το, αναρωτήθηκα… Ποιός θα μπορούσε να είναι εκείνος ο “εσωτερικός μηχανισμός”  που ωθεί κάποιον να… δυσπιστεί για μια κυκλοφορική μελέτη και για το κατά πόσο αυτή είναι επιστημονικά επαρκής.

Πώς την αξιολογεί, με ποιά κριτήρια, με ποιές γνώσεις και με ποιά επαγγελματικά δικαιώματα. Πολύ περισσότερο για μένα την ίδια, όπου  έχοντας την ιδιότητα του πολιτικού μηχανικού (όχι άριστου) αλλά και την “άδεια” του Ελληνικού Κράτους, μου είναι αδιανόητο να αμφισβητήσω συναδέλφους μου μηχανικούς, οι οποίοι εργάζονται στο  Υπουργείο Μεταφορών και σε καθημερινή βάση εκπονούν και ελέγχουν μελέτες αυτού του αντικειμένου. Λίγο δύσκολο να έχουν γίνει λάθη.

Δυστυχώς όμως για άλλη μια φορά, ένα τεχνικό έργο γίνεται η αιτία αυτής της αδιάλειπης προσπάθειας από επαγγελματίες δημοσιογράφους αλλά και από πολιτικούς της πόλης, για την διαστρεύλωση πληροφοριών, οι οποίες πάντα έχουν άμεση σχέση με την ιδιοσυγκρασία και τις δεξιότητες του τ. Δημάρχου Αγίας Παρασκευής, Βασίλη Ζορμπά. Όλα αυτά τα πρόσωπα, αυτό που οφείλουν λόγω της ιδιότητας τους, είναι να απορρίπτουν αρνητικές συμπεριφορές – στην συγκεκριμένη περίπτωση την παραβίαση κανόνων οδικής συμπεριφοράς από  οδηγούς, με αποτέλεσμα η πολιτεία να “εξαναγκάζεται” να δώσει χρήματα για να αποτρέψει τα πιθανά τροχαία ατυχήματα –  και να μας οδηγούν μέσω  των απόψεων τους και των αναλύσεων τους σε αποτελεσματικά πρότυπα συμπεριφοράς,  ώστε να υπάρξει όφελος όχι μόνο για το παρόν αλλά και για το μέλλον!

Τέλος όσον αφορά την εκτέλεση αυτού του έργου αντιλαμβάνομαι και είμαι βέβαιη ότι με το πέρας των διαγραμμίσεων θα φανεί η επιστημονική επάρκεια της μελέτης. Λυπάμαι για την επικριτική μου επικοινωνία αλλά θεώρησα επαγγελματική μου υποχρέωση  να τοποθετηθώ στα παραπάνω.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΖΟΡΜΠΑ

Πολιτικός Μηχανικός Ε.Μ.Π
 Μέλος ομάδας εργασίας “Τεχνικών Θεμάτων”
της Δημοτικής Παράταξης “Αγία Παρασκευή η Πόλη μας”