Πολλές φορές αναρωτιέμαι αν υπάρχει περίπτωση να γίνει κάτι σωστό και να είναι άρτια προγραμματισμένο.
Περί τις αρχές Φεβρουαρίου, ενημερώθηκαν οι γονείς πως τοποθετήθηκαν στα δημοτικά σχολεία ψυχολόγοι (κλάδος ΠΕ23). Σύμφωνα με το ΦΕΚ 5915/2018, καθορίστηκαν ομάδες σχολείων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης – 5 σχολεία ανά ομάδα- και σε κάθε ομάδα τοποθετήθηκε ένας ψυχολόγος ΠΕ 23. Στη συνέχεια ορίζεται μια σταθερή μέρα την εβδομάδα κατά την οποία επισκέπτεται καθένα από τα 5 σχολεία. Σύμφωνα με το καθηκοντολόγιο των ψυχολόγων (ΦΕΚ3032/2017) μεταξύ άλλων αναφέρεται ότι, αξιολογεί του μαθητές που χρήζουν υποστήριξης, παρέχει υποστηρικτικό έργο ανάλογα με τις ανάγκες των μαθητών και των οικογενειών τους και καταρτίζει το πρόγραμμα του σε συνεργασία με το διευθυντή και το προσωπικό του σχολείου, παρέχει εντός του σχολείου και στο πλαίσιο του ωραρίου του, ψυχολογική υποστήριξη στις οικογένειες των μαθητών σε ομαδική η ατομική βάση και συμβουλευτική υποστήριξη στο προσωπικό του σχολείου με σκοπό την επίλυση προβλημάτων των μαθητών και των οικογενειών τους και οργανώνει και εφαρμόζει ατομικά ή ομαδικά προγράμματα σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς, με σκοπό την προαγωγή, την αυτοεκτίμηση, τον σεβασμό στην ετερότητα, την αλληλεγγύη, την ικανότητα διαχείρισης άγχους και συγκρούσεων…
Αλήθεια, πόσο εύκολο είναι να εφαρμοστεί αυτό όταν επισκέπτεται το σχολείο μία φορά τη βδομάδα και πόσες βδομάδες θα έχουν περάσει μέχρι να επισκεφθεί το σύνολο των τμημάτων ενός σχολείου; Σαφώς και η παρουσία ενός ψυχολόγου μπορεί να διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στο σχολείο, όμως να παρέχονται επί της ουσίας οι συνθήκες για να μπορεί να υλοποιήσει το έργο του. Ας ελπίσουμε πως στη νέα σχολική χρονιά θα εκτιμηθεί καλύτερα η οργάνωση της παρουσίας των ψυχολόγων, με έγκαιρη τοποθέτηση από την έναρξη της σχολικής χρονιάς και με πρόσληψη περισσότερων ατόμων ώστε να μπορούν να ασκήσουν άρτια τα καθήκοντά τους.
Φανή Παναγιωτοπούλου
Εκπαιδευτικός-Μέλος ΔΣ ΠΑΙΣΔΑΠ
Υποψήφια δημοτική σύμβουλος “Αγία Παρασκευή η πόλη μας”
Υποψήφιος δήμαρχος Βασίλης Ζορμπάς